changing plans - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Danique Rijk - WaarBenJij.nu changing plans - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Danique Rijk - WaarBenJij.nu

changing plans

Door: Danique de Rijk

Blijf op de hoogte en volg Danique

22 Februari 2014 | Costa Rica, San José

We woke up early on our first full day in San José. At six in the morning we were fully awake due to the time difference. We grabbds some breakfast and at 8 o'clock we were sitting in the sun at the pool.
We had arraranged a city tour for this afternoon but, unfortunately, we got the bad news that it had been cancelled just 15 minutes before the tour would have started. We, in the Netherlands, think it it is not done to do this just 15 minutes before the tour but it is just normal for them. Luckily we were able to do the tour tormorrow instead.
So, instead of the city tour me and my mom decided to wonder around a bit in San José. We ended up in one of the malls here. The mall is the place were everyone just hangs out on saterday in the afternoon. The shops were mix of old & traditional and modern, just like the city itself. There also was just one floorlevel in the mall with only fast food. I think there were like 30 different fast food componies all next to each other.
We took a little nap after we came back because we were so tired and we're not used to the time difference yet. Around 7 pm we walked to this little italian restaurant we saw when walking around, it was delicious! For now I'm off to bed to rest for tomorrow.

We werden vanochtend vroeg wakker door het tijdsverschil. Na een lekker ontbijtje zijn we in Bij het zwembad in het zonnetje gaan zitten.
's middags hadden we een city tour door San José geregeld maar helaas kregen we een kwartier voordat de tour zou vertrekken het slechte nieuws dat de tour niet door ging. In nederland zou dat nooit 15 min van te voren kunnen maar hier is dat allemaal heel normaal. Gelukkig hebben we de tour wel kunnen verplaatsen naar morgen.
Omdat the tour dus niet doorging hadden we besloten om zeld even rond te gaan lopen. We zijn uiteindelijk in een winkelcentrum terecht gekomen. Het winkelcentrum hier is een plek om de hele zaterdag of middagen rond te hangen en er is van alles te doen.
Nadat we terug naar hotel zijn gegaan hebben we even een uurtje geslapen omdat we nog moe waren van de reis van gisteren en omdat we nog niet gewend zijn aan de costaricaanse tijd. We hebben net heerlijk gegeten in een italiaans restaurantje waar we vanmiddag langs gelopen zijn. Nu gaan we lekker ons bedje opzoeken en uitrusten voor morgen.

• 23 Februari 2014 - 08:04

Louise:

Shopping mall daar weten jullie wel raad mee haha. Geniet ervan samen en danique heel veel succes. Kleine zusjes worden heeeeel groot hihi

• 23 Februari 2014 - 16:45

Daantje:

Heeee lekkere meiden wat jammer van jullie trip tja zo gaat dat!! Maar nu heb je t nog te goed samen. Lekker de zon in is ook geen straf!!