Pura Vida! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Danique Rijk - WaarBenJij.nu Pura Vida! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Danique Rijk - WaarBenJij.nu

Pura Vida!

Door: Danique de Rijk

Blijf op de hoogte en volg Danique

25 Februari 2014 | Costa Rica, San José

Today was the second day of my internship. Andrea picked me up at the same time as yesterday. At the office I continued looking for information for the website. Because of this I´ve learned a lot of things about Costa Rica that I didn´t knew yet. The situation of the country is a lot better than I expected it to be. I´ve visited quite a lot of countries in Central America or in the Caribbean the last couple of years but the situation was much worse there. In those countries I´ve seen a lot of poverty. Costa Rica on the other hand has a great economy which is still growing and the country is modernising. They are, for a part, taking over the american and western culture.
During lunchbreak we went to grab some lunch at Quiznos. Andrea asked if we know it in the Netherlands and when I said that I had never heard of it before it was clear that we were going there. It was relatable to subway, they had delicious sandwiches. We ate our lunch in this extremely small cantine at the office, it was big enough for 2 people. After lunch I went to a little park with two girls form the office who were some years older then me. They were learning English at the moment so it was good for us all to have a little small talk. We had a cosy chat about all kinds of stuff and about the differences between Costa Rica and the Netherlands. Today, I finally learned what ´Pura Vida´ means. The last few days I´ve seen it everywhere but I had no idea what it meant so I asked them about it. It seems that Pura Vida is sort of a Costa Rican slogan and they use is for everything. Just for every random thing they can use Pura Vida. The literal translation is ´all good´ or ´lifes all good´ but, like i said, it is used for all kind of situations.
After another full day of work it was already 5 pm. and time to go back to the hotel. The second day of my internship has already come to end so I have only 1 day to go, time flies when you´re having fun!



Vandaag was alweer de 2e stage dag voor mij. Ik werd op dezelfde tijd opgehaald als gister door mijn stagebegeleider. Ik ben verder gegaan met het opzoeken van informatie voor de site en hierdoor ben ik veel extra dingen te weten gekomen over de situatie van Costa Rica. Costa Rica staat er economisch gezien veel beter voor dan ik dacht. Ik heb de afgelopen jaren meerdere landen in centraal amerika of de caribbean bezocht en hier heb ik veel armoede gezien. Costa Rica daarintegen heeft een goede enconomie en is steeds meer aan het moderniseren, ze nemen de amerikaanse en westerse cultuur voor een deel over.
Tijdens lunch zijn we ergens lunch gaan halen maar dit keer hebben we gewoon op het kantoor gegeten. De kantine was heel erg klein, er konden net 2 mensen zitten. Na de lunch ben ik met 2 meiden die iets ouder waren dan mij naar een parkje gelopen. Zij zijn op dit moment bezig met het leren van engels dus het was goed voor ons allemaal om even een klein praatje te maken over dingen waar je op school niet in het engels over praat. We hebben gezellig met zn 3e zitten kletsen over van alles en nog wat en ook over de verschillen tussen Nederland en Costa Rica. Vandaag ben ik eindelijk te weten gekomen wat Pura Vida betekend. De afgelopen paar dagen heb ik het overal gezien maar ik had geen flauw idee wat het nou eigenlijk moest voorstellen dus vroeg ik dat aan ze. ´Pura Vida´ schijnt dus een soort slogan voor Costa Rica te zijn en iedereen hier gebruikt het voor van alles en nog wat. Als je een letterlijke vertaling wil dan betekent het ´alles is goed´ of ´het leven is goed´.
Na een hele dag te hebben gewerkt was het alweer 5 uur en tijd om terug te gaan naar het hotel. Zo zit ook de 2e dag van mijn stage er alweer op en heb ik nog maar 1 dag te gaan, de tijd vliegt voorbij als je het naar je zin hebt!

  • 26 Februari 2014 - 11:45

    Daantje:

    Danique het klinkt echt allemaal super echt fijn dat je een leuke tijd hebt ook op je stage. Dagen vliegen voorbij dan zit t wel goed. Lieffie geniet van je laatste dag en geef mn vriendinnetje ooķ een dikke knuffel van mij xxxx

Tags: Stage, Costa rica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Danique

Actief sinds 22 Jan. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 5552

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 06 Maart 2014

Costa Rica

Landen bezocht: